Monday 15 November 2010

Kemalasan melanda..

lihatlah bertapa berseleraknya meja aku.. tp aku bukan nak bercerita
ttg meja aku, hari aku ni cerita pasal hari semalam yg amat panjg ..
bagi aku.. mana taknya aku dukrumah sahaja duk mengadap komputer je..
bosan pun ada, tapi bila dah mai malas ni, semuanya rasa berat je nak
buat.. betul cakap org tua..
malas ni bahaya jika ada pada diri kita.. semua benda tak jadi.. so
mulai hari ini aku akan rajinkn diri aku ni utk buat kerja yg berfaedah,
dahh tak mau jadi malas lg..sambil duk mengadap komputer ternampak pulak
kalendar depan mata yg bertanda hijau tu.. dalam hati mula terpikir raya
haji dah dekat..
tu la duk pejam celik pejam celik dah nak raya haji rabu ni.. tp feel
raya tu tak rasa lg maybe sibuk sgt duk buat kerja sehinggakn hari raya
haji pun buat tak tau je.. cuti raya haji pun tak aply lg, harap-harap
hari ni mood bos ok,boleh lah aku isi borg cuti..bukan lama pun satu
hari je..hari dah kerja kembali.. ikutkan hati nak sambung terus je
sampai hari ahad dapat cuti lama ckit tp apakan daya hari sabtu ada
kerja di peneng, so nak tak nak kena la balik peneng awal ckit..

sambil duk ngadap komputer tetiba cik kiah telefon..
"abg be dah p tengok baju kahwin"
dalam hati aku berbisik "awalnya cik kiah ni p cari baju nak kawen lmbat
lg" so dengar je la dia duk komen ttg butik yg dia p tengok.. kita laki
ni kena ikut je, kalau bantah kang ada yg merajuk pulak, so kta follow je
supaya dia puas hati..

No comments:

Post a Comment

Dont worry be happy to comment..