Thursday 11 November 2010

Coretan dari kodiang.. B.A.N.J.I.R

Dua hari berada di kedah seumpama seminggu lamanya.. knp aku cam ni..? semuanya angkara kepenatan, penat berjaga, penat memandu, penat isap rokok dan yg paling penat, penat berlakon. Jgn pelik jika aku jadi pelakon lelaki terbaik tahun depan dalam anugrah skrin,haha.. berlakon.. oh berlakonnn..! knp aku berlakon,? apa watak yg aku bawa..? jka nak tau kena privite msj la.. cerita dlm blog ni bahaya.. kang ada yg mai serang aku,hehe..
disini aku nak share ckit ttg banjir di kedah.. time aku p akah nikah bakal adik ipar aku pada hari sabtu baru ni.. highway tutup sbb air melintas so nak tak nak kena ikut
 jalan aktenatif.. bg aku jlan ni memg
mencabar.. mana tak nya kena lalu dekat atas ban.. u 
r tau ke ban ni apa..?
sbnarnya aku pun tak tau maksud ban, tp aku tau la ban
 cam mana.. siapa yg tau paham2 je la..
kena lau tepi sawah padi.. sebelah swah padi sblah lg
 tali air.. bayangkn silap sikit boleh
menjunan kedalam tali, dah la air laju.ooo.. bahaye gler..
 nasib baik sepanjang perjalang tu
semuanya selamat sampai walaupun agak lewat..
 tapi time lalu jalan ban tu best jugak coz rami
duk tengok dan bgi arahan utk pergi ke perlis.. 
siap ada org jaga setiap simpang, memg meriah
la rasa cam main treasurehunt pulak.. aku rasa
 org kampung kat situ mesti bangga coz jalan
kampung depa jadi laluan utama utk ke perlis,
 rasa mesti ada yg tak tido semata nak jaga
jalan,hehe.. apa-apa pun creadit kpd penduduk
 kampung yg izinkn jalan kpg depa digunakkn utk
ke perlis.. dan takziah kpd mangsa2 banjir 
especially mangsa banjir yg kehilangan org 
tersayang
dalam trajedi banjir di kedah. sorry aku tak 
sempat nak shoot situasi banjir sepanjang
perjalan aku sbb terpaksa fokus pada pemanduan
 aku.. al maklum la bawa mem besar..
sekadar pencuci mata lihatlah hidangan suasana
 kenduri keluarga uncle suhaime..



No comments:

Post a Comment

Dont worry be happy to comment..