Saturday 23 July 2011

Follower setia

Semua orang tahu skrg tren berblog ni menjadi kegeliaan ramai pelajar dan pekerja pada masa lapang, namun kita jgn terlepas pandang tentang fonomena baru, tren gantung kamera DSLR dekat tengkok.. rasanya asal ada aktvt luar pasti nampak geng2 yg usung kamera DSLR ni.. tapi ari ni aku tak berminat nak cerita pasai fonomena ni, hari ni aku nar share tips pasai BLOGGER yg mempunyai pengikut yg setia... kepada anda semua jika belum jadi FOLLWER aku sila berbuat segera jika Blog ini berkualiti kpd anda serta mempunyai elemen spt dibawah..:-

Blogger Yang Berjaya mestilah..

1.Jadilah diri sendiri – Tak perlu terikut dgn cara org lain...

2. Kongsi pengalaman – Contoh jika anda p kenduri kahwin. BUkan ttg makanan yg perlu utarakan coba share ttg pengalaman yang ingin anda kongsi.

3.Fokus pada manfaat untuk pembaca. Artikel sekurang² boleh membantu dan memberikan nilai kepada pembaca. Focus on benefits, not features.macam aku more to share about DSLR n fotografi..(yea ke)

4.Menulis untuk manusia, Bukan mesin carian ( search engine ) – Pembaca blog yang berdedikasi adalah seorang manusia, jadi mereka tidak mahu ‘dimanupulate’ untuk kepentingan sebelah pihak. Memang lalu lintas trafik meningkat pada carian katakunci yang hot, tetapi mereka hanya datang dan pergi, bukan sebagai pembaca berdedikasi. Jangan membiarkan katakunci mengawal penulisan anda. Jika pembaca suka, mereka akan berkongsi di media sosial, blog, e-mel, dan bahkan dari mulut ke mulut. Itu adalah backlink berkualiti tinggi.

5.Bercakap dengan pengunjung – salah satu kaedah komunikasi sehingga pengunjung dapat membentuk hubungan dengan anda dan merasa seperti mereka membaca dari seseorang yang mereka kenal.(kena rajin komen la)

6.Gembira dengan blog. menikmati apa yang ditulis dan pengunjung juga. Have fun, and your blog will be fun – dan pembaca juga akan datang semula menjadi sebahagian dari identiti blog.

jika blog aku ada elemen spt diatasi sila la follow blog aku.. sbb aku baru letak gadget followwer ni, haha..jika tak nak follow, book mark pun takpa.. janji kita ada sejarah perkenalan.. janji setia..!

berfollow lah antara kita..!

p/s: esok aku nak cerita/share kenapa ramai remaja suka usung DSLR.. so kpd yg berminat fotografi sila follow blog aku ni,hehe..

No comments:

Post a Comment

Dont worry be happy to comment..