Monday 22 November 2010

raya korban.. busy..?

rasanya dah terlambat utk aku ucapkn selamat hari raya korban... mana taknya ari ni dah 15 Zulhijjah, org dah mula kerja tapi bagi budak sekolah hari ni adalah permulaan cuti bg mereka, namun bagi aku hari ini adalah permulaan hari yg akan membuat aku bertambah busy..

memandangkn cuti sekolah dah bermula maka banyaklah kenduri kendarra yg akan berlansung maka secara tak lansung menambahkan pendaptan bagi mereka2 yg terlibat dalam bidang majlis kenduri kendara ni.. so bg photographer2 semalaysia byk la majlis perkahwinan, pernikahan dan pertunangan yg telah di tempah.. orang lain lain sibuk bercuti bersama anak2 tp bg photographer time ni masa yg patut diambil utk menambah pendapatan.. bila dah byk job tu.. jgn lupa berkorban la sikit utk akhirat kerna rezeki yg kita dapat tu perlu dizakatkan sekiranya cukup syarat.. apa salahnya jika kita keluarkan zakat kerna byk ganjaran yg menanti kita diakhirat nanti..

time terbaik adalah time raya korban kerna apa..? sbb menginagtkan kita ttg kepatuhan Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail. sanggupkah kita berkorban ..? jika tak sanggup, kita perlu hayati ganjaran yg diberi oleh Allah S.W.T dalam menjalankan ibadah korban ini.. ingat korban tak bererti kita menumbangkan seekor lembu atau kambing, apa yg lebih penting pengerbonan yg kita buat itu..renungkanlah.. sebagai halua mata lihalah kemeriah sekitar majlis korban di kampung sungai petai ..








No comments:

Post a Comment

Dont worry be happy to comment..