Wednesday 3 August 2011


Hari ini 3 ramadhan 1432 hijrah.. maknanya dah dah tiga hari kita berpuasa.. selama tiga hari jugak aku tak pegang kamera aku.. buat masa skrg masa nak tangkap gambar cam terbatas sikit.. mana taknya balik kerja terus p pasar ramadhan, pastu siap utk berbuka.. pastu p terawih, balik rumah dah ngatok,huhu.. masa bila nak pegang kamera,huhu..

kepada kengkawan semua slmat berpuasa jgn duk ponteng.. ingat bulan puasa ni segala amalan yg baik akan dilipatkan kali gandakan pahala.. satu lagi aku nak ingatkan diri aku dan kengkawan semua kita ada muduh yg paling dekat ngan kita iaitu NAFSU..! apa itu nafsu..? contohnya makanan yg kita bazirkan dalam tong sampah kita..ini kerana kita tertewas utk melawan hawa nafsu time membeli juadah berbuka.. coba renung sejenak ada asas tak..? apa yg aku ckapkan ni.. banyakkan berpikir sebelum beli.. ingat nafsu tak pernahkan lupakan kita, coma kita yg melupakan nafsu.. so fikir-fikirkan..



p/s: bulan ramadhan ini kita digalakkan membaca AL-QURAN.. so apa lagi cepat la bertindak.. jika malas sekali pun pasang la AYat Ayat AL-QURAN di PC anda, jgn asyik duk layan lagu jiwang je..

No comments:

Post a Comment

Dont worry be happy to comment..