Tuesday 21 October 2008

avoid couple

aku tertarik dengan gambar disebelah ni.. gambar dihasilkan oleh budak matrik kmpp utk kempen avoid couple.. apa pandangan kengkawan bila lihat poster ni..? sejujurnya aku tertanya-tanya dlm fikiran aku, adakah kempen macan ni ada dianjurkan oleh badan-badan NGO..?? maksud aku pernahkah dalam negara malaysia tercinta ini ada kempen avoid couple. bunyinya mgkin agak pelik tetapi itu lah realiti sekarang ni, couple atau berpasangan (berkepitan) memang mudah kita lihat dimana saja baik di intitusi pengajian mahupun dikawasan awam (terbuka) mungkin sesetengah org berpendapat benda camni biasa atau normal bg remaja skrg, kita perlu ingat gejala atau masalah sosial dalam negara kita semakin serius, sebagai contoh minggu lepas 2 kes buang bayi berlaku, satu di dlam masjid dan 1 lg di depan rumah org dan sadihnya bungkusan yg ditinggalkn itu diseret oleh kambing.. cuba kita pikir knp benda ni terjadi, bagaimana ia bermula? asas benda camni terjadi ialah couple atau berpasangan betul tak..! jesteru itu aku berharap kempen macam ini elok dianjurkn badan NGO atau pihak yg sepatutnya terutama pihak kerajaan, marilah kita bersama-sama mengcegah kemungkaran supaya hidup kita aman didunia dan akhirat amin..

No comments:

Post a Comment

Dont worry be happy to comment..